FOREDRAG: Få din markedsføring til at spille

Lær at udnytte musik i din markedsføring!

Du bliver hele tiden påvirket af lyd og musik. Det sker både bevidst og ubevidst. Du kender sikkert det, at du kan genkende en sang på få sekunder eller får en helt bestemt følelse, når du hører en særlig melodi.

Musik har en masse indbyggede effekter, og du kan lære at koble de effekter sammen med det, du gerne vil markedsføre, og på den måde bruge musik som et af dine stærkeste værktøjer i din marketingstrategi.


Langt over 20 års forskning har vist, at det er indkodet i de helt basale dele af hjernen, hvordan vi reagerer på musik. Det kan du lære at bruge, når du skal vælge musik til din næste kampagne.

Gennem et underholdende foredrag med en hulens masse nutidige musikeksempler får du viden og værktøjer til at bruge musik til at få en langt mere effektiv branding- og markedsføringstrategi i 2015.

Du går hjem med en masse aha-oplevelser, en langt mere objektiv tilgang til at bruge musik i din markedsføring og er bevæbnet med en viden, du kan starte med at bruge i din forretning imorgen.

Fun facts fra foredraget:

Fun fact #1
Ved kun at ændre én eneste ting – musikken – i et supermarked steg omsætningen med 38 %.

Fun fact #2
Musik kan direkte påvirke kunders produktvalg. For eksempel har et forsøg i en vinhandel vist, at kunder valgte fransk vin, når der blev spillet fransk musik – og tysk vin, når der blev spillet tysk musik.

Fun fact #3
Den måde, vi opfatter smagen af eksempelvis chokolade, kan ændres efter typen af musik, der bliver spillet.

  • Forud for foredraget koordinerede vi med Simon og kunne med det samme mærke hans engagement. Han havde et væld af idéer.

    Simon fangede alles interesse, trods forskellige personligheder, ved at præsentere en masse facts, som blev krydret med funfacts.

    Med Simon er det sjovt at blive klogere…

    –Karina, arrangementsansvarlig SIMAC

Hvordan foregår foredraget:

Alle lærer bedst, når det sjovt, afvekslende og underholdende. Jeg bruger derfor billeder, video, masser af lyd og ikke mindst mig selv til at få formidlet budskabet i de ca 1,5 time foredraget varer. Vi kommer til at grine, blive overraskede, få a-ha oplevelser og ny indsigt sammen.

Og planen er, at du går hjem med både en god oplevelse, ny viden og konkrete redskaber, du kan bruge med det samme.

Foredraget er aldrig ens og altid tilpasset dig og resten af publikum – det har vi nemlig snakket om inden. Der er indlagt spørgesessioner både undervejs og til slut. På den måde brænder ingen inde med spørgsmål.

  • Før foredraget

    Når du booker foredraget sender jeg hurtigst muligt en bekræftelse, så der ikke er tvivl om tid, sted, pris eller andre praktiske ting. Jeg har prøvet det før og kan derfor hjælpe med at få det hele til at glide så nemt som muligt.

    Vi tager også et telefonmøde, så jeg ved, hvem jeg skal holde foredrag for. På den måde kan jeg indrage ting, som er specielt relevante for jer og på den måde lave det endnu mere interessant for tilhørerne. På telefonmødet får vi også de praktiske detaljer helt på plads.

    Inden foredraget har jeg mulighed for at lave spørgeundersøgelse af, hvordan deltagerne bruger musik i deres butik eller restaurant idag. Det tager ca. 2 min og er 100% anonymt. Det giver til gengæld et rigtigt godt indblik i jeres virkelighed. Det er også en hjælp for mig til at tilrettelægge foredraget endnu bedre og relatere det til svarene. Men altså helt valgfrit.

    For at hjælpe med at promovere arrangementet, modtager du link til download af en markedsføringspakke. Den består af tekst, billeder, fun facts og andet du kan sende ud på mail, facebook eller andre sociale medier, bruge på infoskærm eller opslagstavle. Det står dig frit for at bruge det, men forhåbentlig kan det hjælpe til at få endnu flere deltagere.

  • Efter fordraget

    Jeg følger desuden op på telefon en uge efter foredraget, hvor vi taler om, hvad I kan gøre for at følge op på pointerne fra foredraget.

Foredraget vil give dig:

  • En god underholdende oplevelse i selskab med en særdeles inspirerende og levende foredragsholder
  • Overraskende viden om, hvordan musik og lyd påvirker os som mennesker
  • Masser af lydeksempler og sjove facts.

Men frem for alt får du:

  • Konkrete og enkle redskaber til at bruge musik til at få loyale kunder, påvirke deres valg og øge din omsætning!
 

Hvem er Simon Kirk Nissen?

Jeg er ekspert i, hvordan musik påvirker os som mennesker.

Jeg kan derfor hjælpe dig til at forstå, hvad det er der sker, når vi hører musik. Inde i hjernen og ude i kroppen. Hvordan musik virker på vores følelser, vores opfattelse af verden, vores adfærd og handlinger. Det hele er 100% videnskabeligt funderet og har baggrund i over 20 års forskningsresultater.

Jeg er også ekspert i at udnytte virkningen af musik. Jeg kan derfor rådgive dig til at bruge musikken til at opnå en bestemt virkning. Og alle kan lære det!

Jeg har over 20 års erfaring indenfor musikbranchen som musiker og producer. Jeg har desuden i en årrække arbejdet i ledende funktioner indenfor marketing og salg. Og udover en udpræget nysgerrighed, har jeg også en naturvidenskabelig universitetsuddannelse. Det er en fordel, når hardcore forskning skal oversættes til noget, der kan forstås af almindelige mennesker.


 

Lad mig lige remse op, hvad det er du får:

  • Et inspirerende og lærerigt foredrag
  • En særdeles engageret og underholdende foredragsholder
  • Masser af eksempler og sjove facts, der gør tingene nemmere at huske
  • Klart overblik over alt det praktiske
  • Hjælp til markedsføring af foredraget
  • Opfølgning efter foredraget.

De redskaber du får, kan gøre en stor forskel for din markedsføring! Book meget gerne i god tid. Min kalender har det med at blive fyldt hurtigt op.

Vil du vide mere eller booke foredraget? Kontakt mig – så vil jeg vende tilbage hurtigst muligt.

CallMe