Foredrag:

Musik i din markedsføring 

Bruger du – ligesom de fleste – musik på forskellige måder i markedsføring?

Til produktvideoen, firmapræsentationen, radio- eller TV-reklamen eller som den første oplevelse kunderne får, når de ringer ind?

Ved du så, hvordan musikken virker på dine potentielle kunder?

Hvad der virker bedst?

Og om det overhovedet virker?

 

I foredraget “Musik i din markedsføring” får du overraskende viden om musiks virkning og effektive redskaber til at udnytte det langt bedre i din markedsføring.

Simon Kirk Nissen, som har firmaet Mind Moving Music, arbejder til daglig med, hvordan musik virker på hjernen – specielt i markedsføring –  vil gennem et underholdende og lærerigt oplæg give indblik i:

  • Hvordan og hvorfor musik påvirker mennesker som det gør

  • Hvilke specifikke effekter musik udløser

  • Hvordan I kan arbejde målrettet og objektivt med musik til at skabe mere effektiv og målrettet markedsføring – også selvom I ikke er musikalske

Kort sagt: I får baggrundsviden om ting fra forskning, som I ikke anede musik gør ved mennesker – og indblik i metoder til at bruge musik til at opnå helt specifikke effekter.

Oplægget vil være fuld af aha-oplevelser, lydeksempler, quizzer, konkrete værktøjer og samtidig inddrage cases fra jeres egen dagligdag.

Ny ventemusik hos danske bank www.mindmovingmusic.dk

Et rigtig spændende og lærerigt oplæg, hvor særligt cases og de seks steps man skal huske på i processen var brugbart og lærerigt.

Sofie Caroline Gren, Marketing Consultant Danske Bank

Overordnede emner

Musik og evolution: Hvorfor har vi egentlig musik?

  • Hvorfor kan vi græde, grine, få gåsehud og hjertebanken af musik?
  • Hvorfor virker musik så utroligt stærkt på os?

Musikkens elementer: Hvad er det i musikken, der påvirker os?

  • Hvorfor er det at vi skruer ned for radioen, når vi ikke kan finde vej?
  • Hvorfor er det at den britisk hær bruger musik til at skræmme somaliske pirater væk?
  • Hvorfor er det at en sang på et kvart sekund kan frembringe tusindvis af minder?
  • Hvad er det i musikken, der får os til at græde?

Musik og markedsføring: Hvad ved vi om musik i markedsføring?

Forskning har vist, at musik kan få kunder til at vælge et produkt frem for et andet (op til 75%), øge omsætning med 38%, skabe større kundeloyalitet, ændre opfattelse af brand og meget andet. Her skal vi se en masse eksempler på, hvordan musik virker ude i virkeligheden inkl. forskellen på forskellige touchpoints.

Musik i jeres “butik”:

Med udgangspunkt i ny viden skal vi se på nogle cases fra jeres egen hverdag. Vi skal altså bruge redskaberne I er blevet præsenteret for til at se med nye øjne på brugen af musik i jeres egen markedsføring.

Foredraget vil give dig:

  • Baggrundsviden fra forskningen – ting du ikke anede musik gør ved mennesker

  • Forståelse for hvorfor noget musik virker bedre end andet i markedsføring

  • Masser af eksempler fra den virkelige verden – inklusive fra dit eget firma

  • Objektive metoder til at bruge musik til at opnå helt specifikke effekter

  • Inspiration til nye måder at bruge musik på i markedsføring

Frem for alt, så bliver det underholdende, sjovt og lærerigt!

De siger de andre...

TV2 logo

Vi har meget fokus på brugen af musik, og har et team af garvede medarbejdere, der i årevis har arbejdet professionelt med at vælge musik til TV2s flade.

Simon gav os, på en både klog og underholdende måde, indblik i nye og overraskende ting om musik som virkemiddel. Det har været en inspirerende workshop der udover musikteori og praktiske opgaver, også gav os konkrete værktøjer, til at styrke og motivere udvælgelsen og bevidstheden om den musik vi anvender i vores flade promotion på TV2.

Simon er en virkelig engageret og velforberedt workshopholder, der formår at være underholdende og tankevækkende på samme tid. Teamet var meget begejstrede for ham. Som en af dem sagde: “Vi har ledt efter sådan en som dig – vi vidste det bare ikke.”

Henrik Sand, On air Chef TV2 Marketing 

Målgruppe:

Foredraget vil være relevant og lærerigt for alle, der arbejder med markedsføring.
Foredraget er derfor lige relevant for:
  • Direktøren
  • Marketingchefen
  • Produktchefen
  • A/D’eren
  • Grafikeren
  • Ansvarlig for videoproduktion
  • Marketingkoordinatoren
  • SoMe ansvarlig

Praktisk:

Varighed: ca. 2 timer
Sted: Hos jer
Deltagerantal: Optimalt 5-20. 
Materialer: Deltagerne får mulighed for at få tilsendt de bedste tips og konkrete værktøjer fra foredraget efterfølgende
Nødvendigt udstyr: A/V udstyr – projektor eller storskærm samt mulighed for at afspille lyd i stereo.
Pris: Forhør om pris (se nederst på siden)
  • Forud for foredraget koordinerede vi med Simon og kunne med det samme mærke hans engagement. Han havde et væld af idéer. Simon fangede alles interesse, trods forskellige personligheder, ved at præsentere en masse facts, som blev krydret med funfacts.

    Med Simon er det sjovt at blive klogere…–Karina, Arrangementsansvarlig

Om foredragsholderen:

Simon Kirk Nissen er ekspert i at udnytte virkningen af musik.
Han kan derfor hjælpe dig med at bruge musikken til at opnå en bestemt virkning. Først og fremmest ved at give dig en større forståelse men også konkrete redskaber til at gøre det selv. Til at bruge musik til få budskaber til at stå klarere frem og til at fastholde kunden imens.
Det har han hjulpet mange forskellige firmaer med – blandt andet TV2, Ekstrabladet, Danske Bank, Karen Volf og Gosh Cosmetics.
Som foredragsholder sætter Simon en meget stor ære i at hvert foredrag bliver en succes og at deltagerne er virkelig godt underholdt undervejs.
Simon Kirk Nissen er en utroligt entusiastisk og indlevende fortæller. Foredraget bliver derfor sjovt, lærerigt og underholdende på samme tid – og deltagerne vil gå fra foredraget fyldt af energi og lyst til at bruge helt nye redskaber til at bruge musik langt bedre i butikken.
Netværk Danmark

WHAU! Jeg fik virkelig noget med hjem i dag og det samme sagde netværket (det er jo trods alt dem det drejer sig om). Jeg har rigget Sonos til, og hører Mozart for fuld udblæsning imens jeg arbejder – håber alligevel lidt på Mozart effekten ;o)

Pernille Grabe, Netværksdirektør Netværk Danmark

Book foredraget!

Book det inspirerende foredrag “Lær at bruge musik til at øge omsætningen i din butik”.

Få ny viden om, hvordan musik kan styrke omsætningen i din forretning – og få redskaber til at gøre det allerede imorgen!

Telefon

30228405

    Dit navn (skal udfyldes)

    Din e-mail (skal udfyldes)

    Telefon

    Din besked