Kundernes musiksmag er vigtig for omsætningen

Posted by:

Du skal spille musik for dine kunder - ikke for din egen skyld..

Ok lidt for din egen skyld er det nu. For det gavner nemlig omsætningen...

Musik kan påvirke dine kunder på rigtig mange forskellige måder. Kundernes ører registrerer og deres hjerner reagerer på alt lyd hele tiden. Det meste sker helt ubevidst, men har direkte indflydelse på de valg kunderne gør i butikken.

Konklusionen fra utallige forskningsforsøg:

Ved at spille den “rigtige” musik i butikken kan det påvirke din omsætning markant.

Der er dog ét stort men. Alle de ting du kan opnå med musik, kører gennem et ultra-effektivt filter:

Dine kunders personlige musiksmag.

Nogle er mest til klassisk, mens andre er til jazz eller heavy. Derfor kan dine kunder reagere vidt forskelligt på det samme stykke musik.

Psykologer har vist, at musiksmagen er en meget vigtig del af vores identitet, og hvilken gruppe af mennesker, vi føler, at vi hører sammen med. En undersøgelse viser, at i teenageårene rangerer musiksmag højere end mærketøj, når de unge skal definere, hvem de er, og hvilken gruppe de hører til.

Hvis du gerne vil spille musik i din butik, er det derfor afgørende, at du ved, hvilken musik dine kunder kan lide. For musiksmagen er det vigtigste filter for den måde, dine kunder oplever og reagerer på musikken i din butik.

MIND MOVING MUSIC hjælper dig med at finde musik, der passer til dine kunders musiksmag.

Derfor bruger vi i MIND MOVING MUSIC rigtig lang tid på at sætte os ind i hovedet på jeres kunder og de forskellige kundesegmenter, så vi kan udvælge og forudsige, hvordan musikken vil påvirke dem. Kun på den måde, kan du forvente at få en effekt af musikken du spiller i butikken.

Musikken i din butik skal spilles for at påvirke kunderne.

Ikke fordi du eller de ansatte, der er på arbejde, er vilde med et bestemt band.

RETAIL NOW

Lær mere om hvordan musik virker i retail

20/5 2021 kl. 9-12

Fængslet i Horsens

Foto: FÆNGSLET

0

Add a Comment


UA-55959020-1