Tip #2 – Spil musik fra dine kunders ungdom

Posted by:

 MIND MOVING MUSIC arbejder ud fra den nyeste forskning omkring musik og hjernen. Den viden bruger vi til at hjælpe andre med at udnytte de stærke effekter af musik: Butikker og restauranter til at øge opholdstid og omsætning Effektive reklamefilm og lydbranding for virksomheder Formidling af viden gennem workshops, foredrag og kurser

Dagens tip er et af de allermest effektive tricks, som Las Vegas bruger til at hive penge ud af de intetanende turister i byen.

Alt i Las Vegas handler om at hive penge ud af byens gæster. På restauranterne. På hotellerne. Til de store shows. I barerne og ikke mindst i de mange casinoer. 

Hvis du går en tur igennem Las Vegas, vil du opdage, at der er musik overalt. Selv langs fortovet gemmer der sig højttalere i bedene, som spiller musik på alle tider af døgnet.

Og nej, de spiller ikke Frank Sinatra, Tony Bennet eller andet du ellers ville forbinde med Las Vegas berømte atmosfære. 

Niks. De spiller musik fra 90’erne. 

Du ved sådan noget som REM - losing my religion, Roxette - Joyride og ikke mindst Pearl Jam - Alive

Hvorfor gør de det?

Når Las Vegas spiller musik fra 90’erne, føler en meget bestemt og købedygtig gruppe af mennesker sig ekstra godt tilpas i byen. Nemlig dem der var unge dengang og som nu er voksne med god indtægt og velspækkede tegnebøger.

Musikken minder dem ubevidst om, hvordan det var at være ung, fri og fantastisk. Og derfor lægger personer, der var unge i 90’erne, rigtig mange penge i byen.

Det trick kan du også bruge i din butik. Nej, undskyld. Det SKAL du bruge i din butik. 

Vælg ikke musik efter, hvad du selv eller dit personale har af yndlingsmusik, men spil musik fra dine vigtigste kunders ungdom.

”Men hvordan skal jeg finde lige præcis den musik?” spørger du nok.

Her får du et supergodt insidertip:

Brug hjemmesiden www.danskehitlister.dk til at finde musik, der hittede dengang dine kunder var ca. 20 år gamle.

Facts fra forskning

Forskere i psykologi har fundet ud af, at musik er det vigtigste element, som teenagere bruger til at definere, hvem de selv er, hvilken gruppe de hører til og hvor de bestemt ikke hører til. Det rangerer over endda over at gå i det rigtige mærketøj.

Desuden har forskere fundet ud af, at vores grundlæggende musiksmag bliver grundlagt i de samme år.

Det er derfor det er så vigtigt at sætte sig ind i målgruppens musiksmag, hvis man vil opnå en effek af at bruge musik. Og i særdeleshed hvis man vil undgå en negativ effekt af musikken!

Det sidste kan du læse mere om her.

I næste tip lærer du, hvor knappen, der har fordoblet omsætningen i flere kendte butikker, sidder i din egen butik eller restaurant.

Indtil da må du have rigtig god fornøjelse med at finde musik, som giver dine kunder lyst til at lægge flere penge i din butik.

Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan musik virker - så er der stadig ganske få pladser til Retail Now. Det foregår på Børsen den 25. august klokken 9-12.

Du melder dig til lige herunder...

Du kan også bruge den store orange knap og læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med musik i butiks- eller restaurantkæder.

Mange hilsner

Simon Kirk Nissen
Ekspert i musiks virkning

Få musik i butikken, der påvirker dine kunders adfærd - og din bundlinie - positivt.

RETAIL NOW

Lær mere om hvordan musik virker i retail

20/5 2021 kl. 9-12

Fængslet i Horsens

Foto: FÆNGSLET

0

Add a Comment


UA-55959020-1