Skræmmer du kunderne væk med musikken?

Posted by:

Britney Spears er ekstremt effektiv til at bekæmpe pirater. Ja, du læste rigtigt.

Og årsagen er ret vigtig at kende for dig som forretningsdrivende. Uanset om du har en butik, restaurant, cafe eller noget helt fjerde. Det kommer vi tilbage til.

Den lille dame - eller det vil sige hendes musik - bruges af blandt andet den engelske flåde, når somaliske pirater skal skræmmes væk. Og det er sindsygt effektivt. Faktisk meget mere effektivt end at vifte med våben og harpuner ad piraterne, har flådeofficer Rachel Owens fortalt til det engelske blad Metro.

Så snart de somaliske pirater hører hits som "Oops I did it again" eller "Hit me baby one more time" vender de nemlig de små både om med det samme og skynder sig væk. Ofte helt uden, at der skal tages andre midler i brug.

Årsagen er lige så simpel, som den er overraskende:

De somaliske pirater kan ikke udstå den vestlige kultur og musik. Og Britney Spears står for dem for alt, hvad der er dårligt i den kultur.

Jeg vil gå så vidt som til at sige, at de somaliske pirater er uden for målgruppen.

Så meget at Britneys - i vesten - ellers populære musik føles, som om den gør direkte skade på dem.

Og hun er langt fra den eneste kunstner, der er blevet brugt på den måde. Eller til det der er værre: Westlife, Eminem, Dr Dre og Red Hot Chilly Peppers er blevet brugt i forbindelse med tortur af CIA fortæller BBC.

Ok - tænker du måske. Hvad hulen har det med min forretning at gøre?

Og svaret er ganske simpelt:

Når mennesker reagerer så kraftigt på musik, at det kan bruges til at skræmme pirater væk og bruges til tortur - hvordan tror du så dine kunder reagerer, når de falder uden for målgruppen i forhold  til den musik, du spiller i din forretning eller din markedsføring? 

RETAIL NOW

Lær mere om hvordan musik virker i retail

25/8 2020 kl. 9-12 på Børsen

0

Add a Comment


UA-55959020-1