Tip #3 Styr produktvalget med musikken

Posted by:

 

Tip #3 Skab sammenhæng mellem produkt og musik og  øg salget af produktet.

Det her tip er så banalt, at du tror, det er løgn. Så jeg må hellere starte med beviset for, at det virker!

To forskere ville se, om musik kunne få kunder til at vælge et produkt frem for et andet i en vinhandel i England.

De3to forskere havde lavet to ens opstillinger af vin ved siden af hinanden. Samme pris. Samme drue. Samme anmeldelse. Samme alting. Næsten…

Det eneste, der adskilte de to vine, var det land, de kom fra. Den ene var fra Tyskland. Den anden fra Frankrig. Nu ville forskerne prøve at “styre” hvilken af de to vine, kunderne købte.

Deres våben? Musik!

Den ene dag spillede de derfor typisk fransk musik. Den næste dag typisk tysk.
Og sådan blev de ved et godt stykke tid. Sådan gør forskere. De er jo grundige.

Resultatet...?
På dage med fransk musik valgte i gennemsnit 3 ud af 4 kunder den franske vin. 
På dage med tysk musik? Ja tænk dig, der valgte 3 ud af 4 den tyske vin!

Jeg understreger lige:

Musikvalget fik 75% af kunderne til at vælge det ene produkt frem for det andet!

”Det er edderrøjseme løgn”, tænker du måske. Men nej, det er ganske sandt! Du kan selv læse den originale artikel her.

Og du kan læse mere om, hvordan det kan være at kundernes hjerner snyder dem på grund af musikken HER - LINK

Men vent med det. For vi skal tilbage til, hvordan du bruger tippet i din egen butik.

Sådan bruger du tippet i din egen butik

Du kan for eksempel spille cubansk musik, hvis du har cubansk rom på tilbud, eller...


Spille italiensk musik, når en ny kollektion af Dolce Gabana er landet i butikken, eller... 


Du kan spille fodboldsange, når der landskamp og du har Carlsberg på tilbud eller…

Ja, find selv på flere.

Tricket er så simpelt, at de fleste andre butikker ikke bruger det. Det er ærgerligt for dem, for det er drøneffektivt.

Men godt for dig, for så har du det helt for dig selv!

Næste tip lærer dig, hvor omsætningsknappen sidder i din butik.

God fornøjelse!

Simon Kirk Nissen
Ekspert i musiks virkning

P.s. Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan musik virker - så er der stadig ganske få pladser til Retail Now. Det foregår på Børsen den 25. august klokken 9-12.

Du melder dig til lige herunder - men vær hurtig! Der er kun ganske få pladser tilbage nu.

Du kan også bruge den store orange knap og læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med musik i butiks- eller restaurantkæder.

Få musik i butikken, der påvirker dine kunders adfærd - og din bundlinie - positivt.

RETAIL NOW

Lær mere om hvordan musik virker i retail

25/8 2020 kl. 9-12 på Børsen

0

Add a Comment


UA-55959020-1