Hvordan påvirker reklamemusik hjernen?

Posted by:

Virker reklamer med reklamemusik bedre end reklamer uden musik? Sådan kunne spørgsmålet også lyde.

Den korte forklaring: Ja! det gør de.

Altså hvis musikken bliver brugt ordentligt. Men lige det er en helt anden snak, som vi tager på et andet tidspunkt.

Lige nu skal vi se på den længere forklaring og hvorfor musik i reklamer kan være af afgørende betydning for, hvor godt reklamen virker. Det handler om, hvordan musik påvirker vores hjerne.

Så lad os derfor se på hjernen, når den udsættes ...

Læs mere →
0

Musik gav Kruuse effektiv brandingstrategi

Posted by:

Mind Moving Music har hjulpet Kruuse A/S til at få en langt stærkere brandingstrategi ved hjælp af en “værktøjskasse” med lydlogo og brandet musik. Kruuse havde aldrig tidligere tænkt på lyd som en del af deres brandingmanual. Det er det idag – og det er de glade for!

Kruuse bruger videoer, som en essentiel del af deres markedsføring. Men det har tidligere været en kæmpe udfordring at sikre et ensartet brandudtryk i videoerne, når det gjaldt lydsiden. Og ...

Læs mere →
0

Hvorfor lyder kommercielle radiostationer næsten ens?

Posted by:

I weekenden lørdag den 14. april gik turen til Århus til årets RadioRadio kongres. Og da jeg ankom, blev jeg pludselig nervøs.

Jeg var blevet indbudt til at inspirere en masse radiofolk fra Danmarks kommercielle radiostationer. Endda i fint selskab med en masse både danske og udenlandske oplægsholdere. Jeg skulle komme med ny viden og inspiration omkring, hvordan musik påvirker lyttere.

I radioreklamer, som underlægning i programmerne, som middel til at fastholde lyttere og ikke mindst i radioernes imaging.

Det var den sidste ting, ...

Læs mere →
0

Stilhed fik budskabet i Ekstrabladets kampagne frem

Posted by:

Nogle gange virker det bedst, når der er helt stille. Faktisk kan stilhed være en utroligt stærk effekt.

Især når det bliver bruger rigtigt. Det udnyttede Mind Moving Music, da hovedbudskabet i Ekstrabladets nye kampagne skulle stå helt tydeligt frem ved hjælp af musik.

Ekstrabladet sagde tak!

Tak!

Det ene ord var hovedbudskabet bag EB’s nye kampagne:

Tak! – Fordi du og alle de andre køber avisen.

Tak! – Fordi du ...

Læs mere →
0

Brug musikken effektivt i butikken

Posted by:

Fagbladet designbase, der er målrettet alle dem, der arbejder professionelt i interiør- og designbranchen, bragte i december et interview med mig. Artiklen kom til at handle om alle de måder musik påvirker kunder på, mens de er i butikken. Hvordan musik kan skabe mere salg, give mere loyale kunder og generelt en bedre kundeoplevelse. Den handlede også om alle de ting, man som butiksejer ikke skal gøre.

Artiklen slutter med hele 15 tips der er lige til at benytte sig af.

Se ...

Læs mere →
0
Page 1 of 3 123